lördag 22 juni 2013

Post Pozo dag 1

Detta är en gammal blogg, alla mina ny och gamla blogginlägg finns på min nya hemsida (vindsurfing.nu) och surfblogg.

"Flyget från Gran Canaria blev 5 timmar sent vilket innebar att vi inte var hemma förrän kl 7 på söndag morgon. Efter att ha sovit några timmar, legat och mornat sig i sängen och kört sin vanliga slösurf rutin så insåg jag att det blåste idag! Så ringde Filip och bestämde att vi skulle dra till Habo Ljung och köra lite.

Körde 5.2 Quad, drog 2 cm mer nedhal än förra gången för det blåste som tusan. Valde ändå 5.2 för det  hade varit ostabilt med vinden hela dagen tydligen. Seglet var i alla fall stabilt och bra trots den starka vinden. Körde först lite plattvattenframåtar för styrbord. Satte en! Körde sedan ut till revet och laddade framåtar där istället. När jag var på väg in stötte jag på Lennart som körde med 4.0 Quad. Fick testa hans Patrik fsw 86l. Skön bräda och bra popp! Får någ införskaffa mig något liknande, fast kan lite större. Har bara en 83l vågis just nu."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar