måndag 17 juni 2013

Pozo dag 8+9

Detta är en gammal blogg, alla mina ny och gamla blogginlägg finns på min nya hemsida (vindsurfing.nu) och surfblogg.

"Näst sista dagen började med att jag stack ut vid 11-tiden med 4.0 Guru och 75l Flywave. Efter ett par okontrollerade vändor så sprang jag upp och bytte seglet till ett 3.4 Icon(2012). Aldrig kört så litet segel innan. Gjorde ju att jag fick bättre kontroll, men samtidigt så vart det väldigt stökigt och byigt. Försökte rida så mycket vågor som möjligt, men det var svårt för de stora vågorna var jätte stökiga och de mindre som bröt var så små att man inte fick någon extra fart av vågen och var således svårt att kontrollera seglet. Blev inget pass senare på kvällen. Kroppen var helt slut och värkte lite här och där.

Sista dagen så blåste det knappt något när vi stack ut kl 12. Så tog 4.7 Icon(2014) och 87l Fanatic Quad. Planade för det mesta med de prylarna, men tyckte brädan kändes som en flotte när jag försökte rida vågorna. Gillade inte Icon seglet heller, kändes väldigt tungt och bökigt. 2014 modellen såg ganska lik ut 2013, tycker Icon 2012 är ett mycket bättre segel. När vi väl stack upp började det i alla fall blåsa som tusan igen som det gjort hela veckan. Så Pozo levererade alltså 10/10 dagar på vattnet, där jag fick stå över en på grund av att jag skadade foten. Tyvärr kom det aldrig något swell, vilket betyder att det var tajt mellan vågorna och väldigt stökiga vågor. Således både svårt att rida och hitta bra ramper som man kunde träffa med fart. Tackar i alla fall Pozo för en grym start på sommaren! Nästa resa blir en månad Maui i november!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar