lördag 8 juni 2013

Pozo dag 2

Detta är en gammal blogg, alla mina ny och gamla blogginlägg finns på min nya hemsida (vindsurfing.nu) och surfblogg.

"Idag vaknade jag upp stel och sliten i kroppen. Valde att ta det lugnt fram tills 16-tiden då jag stack ut på vattnet. Blev 3.7 Guru och 77l Frugal. Hade suttit och kollat på Köster en timme innan och tänkte testa att köra ner vid bunkern, för det verkade bli fina ramper där.

Första vändan ut kom det en alldeles för fin bakåtramp för att tacka nej till. Så det fick bli en bakåtloop into crash. Snabbt upp igen och någon våg senare kom en fin framåtramp. Så då fick det bli en framåtloop, och den satt! Första framåtloopen för barbord! Hann sedan på ett par vändor med tre kraschade framåtloopar på vägen in och ett bakåtloop försök till innan jag fick för mig att rida en liten skit våg. På den här lilla skit vågen och med överrigad 3.7 lyckades jag sätta mig i en ganska oskön position clew-first där seglet helt plötsligt ryckte till. Jag höll kvar i bommen, min tvistade ställning rätades ut och smällen fick någon led i min fot ta . Jag kände ett knakande, samt en jävla smärta och insåg att detta var nog inte bra. Så det vara bara att bege sig in efter 15 minuter på vattnet.

Foten är i alla fall inte svullen men den värker och gör ont att stå på. Jag kan gå, fast måste stödja mig på fotens yttersida.  Smärtan sitter inne i foten mellan stortån och vristen. Tveksamt om det blir någon vindsurfing imorgon…"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar