lördag 8 juni 2013

Pozo dag 1

Detta är en gammal blogg, alla mina ny och gamla blogginlägg finns på min nya hemsida (vindsurfing.nu) och surfblogg.

"Vaknade vid 10-tiden, blåste redan som tusan och helt tomt på vattnet. Precis som igår så var det inte direkt några vågor, verkar inte som det ska komma något swell de närmsta dagarna heller. Käkade lite frukost och gick ner vid 11-tiden.

Stack ut med 4.2 Goya Guru och 75l Fanatic Quad. Bra tryck i grejerna och blev en del ladd. Börjar få till rätt bra rotation ibland. Efter lite GoPro analysen efteråt såg jag dock att jag inte flyttar handen hela vägen bak i framåtloopen. Så det får bli att rätta till det under eftermiddagspasset! Drog också av en framåtloop för styrbord på vägen in sista vändan.  Även om "falls are not fails", så är det extra gött att få landa och köra vidare!"

Dags för pass 2! Filip var lite snabbare än mig ut och hade tagit 4.2, så plockade på mig ett Guru i samma storlek. Sedan när jag skulle välja bräda så kom Jonas fram och visade en bräda för mig och undrade om jag visste var det var för bräda. Självklart visste jag det. Det var Frugal! 210cm lång, såg annorlunda och kort ut. Väl ute på vattnet så märkte man dock inte alls av att den var kortare än vanligt. Första intrycket var att den var stabil, lätt svängd och låg bra i vattnet trots överrigad 4.2. Det var en tri-fin setup som satt på brädan. Var ju tyvärr inte direkt några vågor att rida så fick bara testa den i två svängar på en våg.

Framåtlooparna gick lite bättre. Var överrigad och lite sliten från förmiddagspasset. Men tog i alla fall tag längst bak på bommen nu när jag skulle skota in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar