lördag 8 juni 2013

Pozo dag 0

Detta är en gammal blogg, alla mina ny och gamla blogginlägg finns på min nya hemsida (vindsurfing.nu) och surfblogg.

"Landade i Las Palmas kl 18 i torsdags. Grymt skönt att slippa dra på vindsurfingprylar. Desto mindre skönt att sitta inklämd i Norwegians små flygsäten där man knappt kunde luta huvudet bakåt eller fick plats med benen. Tim hämtade oss på flygplatsen och fick direkt våra mungipor att stiga mot skyn. Tim berättade att det blåste som fan och vi lätt skulle hinna vindsurfa någon timme idag. Jag och Filip hade inte väntat oss att det skulle vara ljust till efter kl 21. Så det var en bra överraskning, gött!!

Efter att ha käkat lite Gallo(fisk) från en liten restaurang i byn, drog vi på oss våtdräkterna och plockade på oss varsin bräda och segel från Jonas på Pozowinds. Sjukt taggad sprang jag ner med prylarna till stenstranden. Vinglade i vattnet på de hala stenarna, gick tills det var knappt midjedjupt och hoppade på brädan. Hörde en liten dunk från brädan, precis innan jag snabbt kom upp i planing. Hittade en liten ramp och skotade in till en kraschad framåtloop. Väl efter kraschen, såg jag att den lilla dunken på vägen ut hade gjort så ena fenan hade låsnat. Snabbt upp igen och byta bräda. Jonas verkade inte så glad och sa åt mig att: "Du måste gippa typ 100 meter ut."

Väl i vattnet igen så hann jag med att ladda 10 framåtloopar innan det började bli mörkt. Skit fint att komma i vattnet och köra lite. Även nöjd med att jag hade bra ladd på framåtloopen för barbords halsar.  Får verkligen koncentrera mig på det här hållet att slänga fram riggen för att få bra rotation. Många gånger blir det bara att jag skotar in utan att slänga fram riggen och då blir det bara ett hårt ryggplask. Målet i Pozo är i alla fall att lära mig och bli stabil på framåtloppen för barbord. Har alltid känts riktigt konstigt att hoppa på "fel" håll. Så det är bra hoppträning för mig här i Pozo!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar