tisdag 11 juni 2013

Pozo dag 4

Detta är en gammal blogg, alla mina ny och gamla blogginlägg finns på min nya hemsida (vindsurfing.nu) och surfblogg.

"Foten kändes mycket bättre idag, men det blåste knappt något på förmiddagen och det var nästan plattvatten. Så vi drog till Playa del Ingles igen och softade på stranden. När vi kom tillbaka vid 13-tiden så hade vinden kommit igång lite. Men fortfarande ganska platt och inte jätte mycket vind. Så jag bestämde mig för att vänta.

Vid 18-tiden plockade jag på mig en Flywave 75l och 4.2 Icon och stack ut. Foten höll! Det var dock svårt och gjorde väldigt ont att gå i/upp på de hala stenarna. Testade först foten med en framåt på vägen in, vilket gick bra. När jag däremot testade rida lite backside gjorde det ont, så vågade aldrig testa frontside. Men var ändå inga vågor värda att rida direkt. Var svårt att hitta bra ramper idag, var dålig vinkel och alla körde på samma ställe. Blev en del framåtförsök som var mer eller mindre bra. Satte i alla fall en! Så det är bara att fortsätta ladda tills man blir bekväm på det hållet."

Foto: Karin Axelsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar