tisdag 11 juni 2013

Pozo dag 5

Detta är en gammal blogg, alla mina ny och gamla blogginlägg finns på min nya hemsida (vindsurfing.nu) och surfblogg.

"Idag kom blåsten igång tidigt. Så stack ut kl 11 med Frugal 77l och Icon 4.2. Slängde av en framåtloop så fort jag fick planing. Satt fint! Sedan hände inte så mycket mer under hela passet, jag var överrigad med 4.2 och Frugalen var jävligt nervös. Vilket reulterade i en smärta i foten när jag körde rakt fram, så jag vågade inte hoppa mer och gick upp efter några vändor. Foten värkte, så jag valde att vila istället för att ta ett mindre segel och en lugnare bräda.

Vid 17-tiden var det dags att stick ut igen. Tog 75l Flywave och 3.7 Guru. Inga problem med foten! Mycket folk på vattnet och dålig vinkel, vilket gjorde det svårt att hitta bra ramper. Satte i alla fall de två första framåtlooparna. Hade även ett par dåliga bakåtloop försök där jag hade alldeles för lite fart och inte fick någon höjd i hoppet."
Foto: Filip Lindgren



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar